nauczycielka jogi wykonuję asanę Upavistha Konasana z klockiem na głowie

Joga na silne plecy i płaski brzuch.

Praktyka mocnej Vinyasy poprawiająca równowagę z koncentracją.

Przygotowanie do pozycji odwróconych i trudnych asan w równowadze na rękach.

Praktyka przygotowująca do inwersji (pozycji odwróconych) w jodze, czyli moje, niecodzienne, trenerskie podejście do tematów trudnych, ale “do zrobienia!”. W każdej praktyce spotykamy się z mocno “dającymi w kość” asanami: – Salamba Sirsasana (stanie na głowie), Adho Mukha Vrksasana (stanie na rękach), przez trudne pozycje równoważne: Bakasana (kruk – średnia intensywność), Parivrtta Bakasana – kruk w skręcie albo pozycja żurawia bokiem, do pozycji ośmiu kątów – Astavakrasana. Te wszystkie asany potrafią narobić nam nie lada kłopotów. Ale w końcu udaje nam się jakoś je opanować, na moment….

Jak praktykować jogę by zrobić lekko inwersje?

  1. regularnie
  2. małymi kroczkami, krótkimi sesjami dedykowanymi;
  3. z asanami wzmacniającymi najsłabsze partie ciała, plecy, barki, ramiona, brzuch;
  4. z pozycjami równoważnymi w wariantach z pomocami – klocki, kółko, wałek, krzesło;
  5. świadomie z pełna koncentracją na tym co robisz teraz!
  6. Kilka istotnych wskazówek, które powinny poprawić nasza technikę oraz podejście do mocnych pozycji w jodze.
  7. A teraz czas na 2 filmiki z praktyką równoważną.

Joga na lepszą równowagę i koncentrację I

Filmik sesja jogi na mocne plecy i brzucha 1 – dla średniozaawansowanych joginów

Joga na lepszą równowagę i koncentrację II

Filmik sesja jogi na mocne plecy i brzucha 2 – dla średniozaawansowanych joginów

Jak działa nasza joga?

Joga vinyasa flow z elementami mocnego treningu funkcjonalnego z klockami i kółkiem. Wzmacniamy brzuchy i plecy, pracujemy nad siłą i stabilizacją tułowia, wzmacniamy mięśnie m.in: zębaty przedni, najszerszy grzbietu, czworoboczny, równoległoboczne, skośne wewnętrzne i zewnętrzne brzucha, prosty brzucha, cały czas poprzeczny brzucha Mulabahdha/ Uddiyana Bandha do trudnych asan w równowadze, oraz wzmacniająca tułów: plecy, ramiona, barki, brzuch, do dobrego i sprawnego technicznie wykonywania pozycji odwróconych ( np. stania na głowie z podparciem Salamba Sirsasana, stania na rękach Adho Mukha Vrksasana – czyli metoda małych kroczków do pełnego i lekkiego wykonywania trudnej asany w jodze).

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *