kurs jogi relaksu online

Jesienna Antystres Joga sesja live na fanpage!

Jak optymistycznie zacząć dzień?

Od łagodnej praktyki oddechu (Pranayama na pogłębienie oddechów, Anuloma Viloma – oddech naprzemienny, pobudzający oddech prawą dziurka nosa). Dodatkowo wspomogą nas mudry (joga dłoni) z grupy mudr ziemi: Sthira – gest spokoju i stabilności; Wisznu – gest uniwersalnej równowagi; z grupy mudr wody Waruna – gest równowagi wody (likwidująca suchość skóry i oczu u osób pracujących przed komputerami, oraz mieszkających w blokach gdzie jesienią kaloryfery grzeją na maksa), z grupy powietrza Pranapana – oznacza przyjęcie i odrzucenie, na lepszą pracę z głębokim oddechem i dotlenieniem mózgu rano. Bolstery, wałki materiałowe, lub zwinięte kocyki mile widziane. Przygotujcie 2 sztuki klocków do jogi, albo po 4 duże, wielostronicowe książki.

Jak działa joga dłoni podczas sesji relaksującej?

Przed nami 4 mudry.

  • 2 z grupy mudr ziemi: Sthira – gest spokoju i stabilności – pozbywamy się natłoku myśli, napięć psychicznych, uczucia niepokoju. W prawej dłoni dotykamy końcówka kciuka boku paznokcia palca serdecznego (1+4). W lewej dłoni łączymy opuszki kciuka i palca serdecznego (1+4).
  • Wisznu – gest uniwersalnej równowagi, wykonujemy ja na prawą dłoń uginając palce wskazujący i środkowy (2+3), kciuk i palec serdeczny pozostają proste (1+4) i przytykamy nimi raz prawą, raz lewą dziurkę nosa, mały (5) palec jest prosty i rozluźniony. Mudra Wisznu używana jest podczas dotleniających i uspokajających ćwiczeń oddechowych. Często stosowana przy oddechu naprzemiennym Anulomie Vilomie, który koordynuje prace lewej i prawe półkuli, poprawia pamięć i koncentrację, głęboko dotlenia.;
  • 1 z grupy mudr wody – Waruna (przywraca wodną homeostazę w organizmie, czyli nawadnia nas). Jeśli masz problem z zatrzymywaniem wody, albo jesteś w trakcie menstruacji, pomiń tą mudrę. Wykonujemy ja na obydwie dłonie łącząc końcówki kciuków z małymi palcami ( 1 palec + 5 palec). W porze suchego powietrza w domach, gdy kaloryfery rozpoczynają swój pracowity koncert codziennego ogrzewania, budzisz się z uczuciem ściągniętej skóry i pieczenia oczu (tzw. piasek pod powiekami). Waruna nawodni Twój organizm, pozbawiając go kaca od niewyspania i swędzenia skóry.
  • 1 mudra z grupy mudr powietrza Pranapana (prawa dłoń reprezentuję mudrę Prany – łączymy końce kciuka, palca wskazującego, środkowego (1+2+3). Lewa dłoń reprezentuję mudrę Apanę – łączymy kciuk z palcem środkowym i serdecznym ( 1+3+4). Apana to energia wydalania wszystkiego co zbędne. Prana – energia pobierania. Tej mudry nie wykonujemy w ciąży. Pomaga pogłębić oddechy gdy leżymy w delikatnym wygięciu w tył na wałku (bolster pod kością krzyżową, lub pod łopatkami). Pomaga lepiej usuwać toksyny z organizmu.

Widzimy się jutro punkt 9:00 na moim fanpage na Facebook!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *