Korkowe kółko do jogi

Jak dobrze wybrać kółko do jogi?

Zaczynamy praktykę równowagi. Rodzaje kółek do jogi.

Joga z kółkiem, tak modna i rozpropagowana m.in dzięki Tarze Stiles na jej wirtualnych zajęciach, to wciąż w Polsce mało doceniany system praktykowania asan, jeszcze dodatek w grafikach zajęć fitness i szkół jogi. Koło to znakomity sprzęt do rozciągania klatki piersiowej, przykurczonych mięśni pachwin, uwalnianie napięć z dolnej części brzucha (polepszanie elastyczności TPP – Taśmy Powięziowej Powierzchownej Przedniej). Praktyka z asanami na kółku doskonale przygotowuje do mostków, czyli pogłębia pozycję Urdhva Dhanurasana.

Wybieramy nasze koło do jogi

To właśnie za kółka chwycimy uczestnicząc w naszym kursie joga równowagi online, zobaczcie na wszystkie warsztaty na moim blogu;-). Mamy dwa rodzaje kółek do jogi. 1. Z bieżnikiem z wierzchnią warstwą z korka (tworzywo naturalne), lecz spodem z tworzywa sztucznego; 2. wierzch z tworzyw sztucznych oraz spód z tworzyw sztucznych. Tworzywa sztuczne – spód – stelaż z plastiku ABS czyli kopolimer akrylonitrylo-butadieno-styrenowy, bieżnik z TPE oznaczający termoplastyczne elastomery. Korkowe wzorzyste koła charakteryzują się miękkim bieżnikiem, którego wierzchnią warstwę pokrywają ziarna korka, a spodnią plastyczna pianka z TPE, stelaż jest z plastiku ABS.

Czy są kółka do jogi tylko z naturalnych tworzyw?

Za dużo tych sztuczności? Wiem o czym teraz pomyślicie, i jakie zadacie następne pytanie:-). Na razie nie istnieje koło tylko z naturalnych tworzyw – czyli bieżnik tylko z korka przyklejonego do stelażu np. z drewna. Sam kolorowy stelaż jest z plastiku. Kółka do jogi można kupić już w wielu sklepach przez Internet.

Jaka jest waga wszystkich kółek, jaki mają udźwig, dla kogo się nadają?

Koła takie mają udźwig od 120 do 150 kg, lecz są mniej stabilne od szerszych, i cięższych kół z bieżnikiem ze sztucznych materiałów, czyli . Korkowe koła do jogi są mniej stabilne, lecz ciut lżejsze w transporcie. Samo koło waży od 1,5 kg do 2 kg z kawałkiem, w zależności od średnicy i szerokości. Generalnie, unikajcie kółek wąskich, na początku najbardziej stabilne będą te szersze czyli 13-14 cm/ Wąskie to 11-12cm – będą się bardziej kołysać gdy na nie wejdziecie, oraz podczas leżenia na nich plecami, opierania stóp w deskach.

Jakich marek koła do jogi sama mam i wybieram?

Praktykuję na zwykłym kole z bieżnikiem z pianki TPE, które było moim pierwszym. Kupione w sklepie ze sprzętem rehabilitacyjnych 4 lata temu, i raczej “no name”;-)). Mam również 2 koła o wierzchniej warstwie bieżnika z korkiem. Jedno Easy Yoga, a drugie Yoga Design Lab. Które jest najlepsze? Zależy czego oczekujesz od sprzętu, i jaki rodzaj praktyki wybierasz. Do ćwiczenia równowagi w utrzymywaniu się na kółku, najlepsze będzie szerokie o bieżniku z TPE, to cięższe. Do rozciągania i mostków z TPE oraz Yoga Design Lab z korkiem, ponieważ obydwa są odpowiednio szerokie ok 13cm = 13,5cm, czyli bardziej stabilne. Do szybkiej, i dynamicznej Vinyasy z kołem, podczas której wykonujemy mnóstwo przejść z pozycjami stojącymi głównie, Easy Yoga.

Zapraszam Was na druga edycję warsztatów Joga Równowagi z kołem!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *