Joga powięzi II. Elastyczność taśm powięziowych – rozluźnienie napięć.

Sesja na elastyczność taśm powięziowych.

Ćwiczenia z książki Roberta Schleipa oraz asany z jogi regeneracyjnej.

 

Przygotuj wygodną matę, koc – bolster, wałek, klocek do jogi, ręcznik pod czoło/kolana.  I dobry humor! Zaczynamy początek dnia funkcjonalnie pozbywając się napięć po nocy z łagodna joga powięzi. Kończymy mocny dzień rozciągając taśmy powięziowe i idąc spać z uczuciem lekkości i odprężenia. Zapraszam serdecznie!

Sesja joga powięzi

 

 

Część asan na taśmy powięziowe

Balasana – pozycja dziecka / tylne taśmy powięziowe

  • Działanie – elastyczność/ rozciągnięcie tylnych taśm powięziowych
  • Łagodny siad (pozycje siedzące w jodze) na piętach. Wzrok kieruj na pępek, rozciąganie w szyi i karki bez napięcia w barkach i przenoszenia ciężaru ciała na głowę do przodu. Ciężar ciała na pośladkach.

 

Uttana Shishosana  – pozycja szczeniaka / tylne taśmy powięziowe

  • Mocna pozycja z klęku podpartego, mocny wyprost w odcinku piersiowym, doskonałe rozciągnięcie tylnych taśm powięziowych. Uwaga na kolana, można podłożyć koc lub ręcznik.

 

 

Skręt w pozycji szczeniaka. Przekładamy jedno ramię pod drugim.

  • Parivrtta Uttana Shishosana – pozycja szczeniaka
  • Uproszczenie i odciążenie – siad na podwyższeniu bez przenoszenia ciężaru ciała na barki i ramiona. 
  • Tranzycja z tylnych na rozciąganie bocznych taśm powięziowych.


Setu bandha sarvangasana – pozycja budowania mostu / taśma przednia prosta

  • Zmodyfikowana z wałkiem, klockiem pod kością krzyżową.
  • Stretching przedniej prostej taśmy powięziowej. Zachowanie jej elastyczności. 


Taśmy powięziowe boczne

Taśmy powięziowe spiralne

Miłej praktyki;-). 

Namaste.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *