Joga relaksu. Przerwa w pracy przed komputerem.

Pranayama – oddech uspokajający. Mudry na elastyczność palców dłoni i odpuszczenie stresu.

  

Oderwij się od pracy zdalnej przed komputerem. Pozbądź się bólu głowy, pieczenie oczu, pogłęb płytki oddech.

  Joga na zwiększenie spokoju wewnętrznego i równowagi emocjonalnej.
Mudry: Muśti, Ksepana, Wisznu, Czin, Czinmaja, Adi, Brahma.

Pranayama: Anuloma Viloma – oddech naprzemienny – koordynacja półkul mózgu, koncentracja, lepsze dotlenienie organizmu.

Plan sesji antystres jogi:

  • wejście w naturalny i wydłużany rytm oddechu;
  • Mudra MUŚTI – uwalnia od frustracji, agresji, gniewu; przynosi poczucie spokoju/ uelastycznia nadgarstki, rozciąga mięśnie przedramion;
  • Mudra Ksepana – gest odpuszczenia, uwalnia od stresu, tremy, napięć, emocjonalnych, których chcemy się pozbyć, daje uczucie radości i spokoju/ dalsze uelastycznianie mięśni dłoni, oraz rozciągniecie napięć w bokach tułowia;
  • PRANAYAMA – Anuloma Viloma – z mudrą Wisznu, praktyka oddechu naprzemiennego: równowaga, koncentracja, koordynacja pracy półkul mózgu, bardzo duże dotlenienie;
  • NADANASUDHANA – praktyka 4 mudr ze  śpiewem dźwięk mantry “OM”- podzielonego na “A-U-M”, plus focus na wibracjach dźwięku w poszczególnych rejonach ciała. Przynosi rozluźnienie subtelnych napięć ciała i umysłu. Zamyka całą sesję.

Przygotuj wygodny kocyk, matę, poduszki, klocek lub bolster do jogi. Umość sobie komfortowe siedzisko, ale nie usypiające;-). Usiądź z prostymi plecami, które utrzymasz w pozycji neutralnej podczas całej sesji. Co pewien czas zmieniaj pozycję siedzącą: siad skrzyżny, siad na piętach, na wałku lub klocku wyżej.

 Nasze MUDRY:

MUDRA MUŚTI

 

 MUDRA KSEPANA

MUDRA WISZNU 

  •  z oddechem ANULOMA VILOMA (naprzemienny raz prawą, raz lewą dziurką nosa)

 

 

Cykl NADANA SUDHANA – 4 mudry i mantra “OM” (A-U-M)

1.  MUDRA CZIN

(“AAA” – 10 x, wibracja w brzuchu)

 

2.  MUDRA CZINMAJA

(“UUU” – 10 x, wibracja w klatce piersiowej i gardle)

3. Mudra ADI  

 (“MMM” – 10 x, wibracja w głowie i zatokach).

4. Mudra Brahma 

(“AUM” – 10 x, wibracja przechodząca przez całe ciało od dołu do góry))

Miłej praktyki spokoju.
Namaste:-).

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *