Joga na relaks. Weź głęboki oddech, uwolnij umysł od negatywnych emocji.

Antystres Yoga – uwolnij ciało od napięcia emocjonalnego, a umysł od zamulenia.

IDEALNA JOGA NA WIECZÓR

Dziś coś wyjątkowego. Sesja jogi uwalniająca nad od ociężałości, bólu głowy i ciała od nadmiaru stresów.  Sesja składa się z:

  • rozluźniających i pogłębiających wdech i wydech, technik oddechowych – Pranayama;
  • joga dłoni – Mudry: Matsja, Makara, Matanga, Ksepana, Pranapana;
  • asan rozciągających klatkę piersiową, pomagających pogłębić oddech – wygięcia w tył w leżeniu na wałku.

MUDRY:

1. MATSJA – gest ryby

  • Dłonie wnętrzami do klatki. 
  • Prawa leży na lewej – prawa wyżej.
  • 4 palce wyrównane razem.
  • Kciuki odstają na boki.
  • Możemy zataczać małe kółeczka kciukami – zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Ruch zaczynami od siebie, i kończymy do siebie.

 

2. MAKARA – gest krokodyla

  • Lewa dłoń – połączone opuszki 1 i 4 palca – kciuk + palec serdeczny.
  • Prawa dłoń – Kciuk wchodzi między palce 4 i 5 lewej dłoni (mały i serdeczny), kciuk prawy dotyka podstawy kciuka lewej dłoni, a pozostałymi palcami prawej dłoni obejmujemy całą lewą dłoń.

3. MATANGA – gest strażniczki wiedzy

  • Łączymy palce dłoni, i prostujemy tylko palce środkowe (3 palce).

 

4. KSEPANA – gest odpuszczenia

  • Łączymy, splatamy palce dłoni;
    • prostujemy palce wskazujące (są połączone)

     

5. PRANAPANA – gest przyjęcia i oddania

  • Prawa dłoń PRANA – połączone opuszki trzech pierwszych palców – kciuk + wskazujący + środkowy.
  • Lewa dłoń APANA – połączone opuszki palców 1+3+4 – kciuk + środkowy + serdeczny.

MIŁEJ PRAKTYKI!;-))

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *