Mudry na rozluźnienie napięć mięśni od stresu – MATSJA MUDRA I

Sesja jogi relaksującej dla wszystkich.

Dzisiaj łagodna joga relaksacyjna. Odprężenie umysłu oraz duża dawka dobrego dotlenienia!
 Przygotuj matę, kocyki, poduchy, klocki, do wygodnego rozłożenia się w pozycjach siedzących. Pamiętaj by w siadach utrzymywać proste lecz rozluźnione plecy. Mula bandha delikatnie aktywna (mięśnie dna miednicy pracują, by utrzymać kręgosłup długo w neutralnej pozycji).

 Zaczynamy!;-))

 

I  ——->        MUDRA  MATSJA – gest ryby

 

Działanie na ciało:

  • samouzdrawianie – regeneracja
  • układ nerwowy – rozluźnienie, lepsza praca 
  • mięśnie – rozluźnia – czyli obserwujesz poprawę płynności i lekkości ruchu, gibkość, bo nie masz już tak mocnych napięć;
  •  zwiększa elastyczność mięśni – gdy wykonujesz ją przed praktyką asan.

Na umysł:

  • polepsza koncentracje
  • otrzeźwia po nocy, orzeźwia po przebudzeniu, daje pozytywnego “kopa” energetycznego w pochmurne dni
  • łatwiej kojarzysz fakty, szybciej się uczysz;
  •  zwiększa elastyczność – zdolność do szybszego podejmowania decyzji.

Matsja – oznacza rybę. Czyli coś co porusza się płynnie, z gracją. Tradycyjna mudra z praktyki Hatha Joga.

WYKONANIE

  • W pozycji siedzącej lub stojącej.
  • Dłonie kierujemy wnętrzami do klatki piersiowej. 
  • PRAWĄ dłoń kładziemy na wierzchu lewej.
  • Wystawiamy kciuki na boki.
  • KCIUKI – są nieruchome. Albo wykonujemy nimi krążenia – ruch rozchodzi się od podstaw kciuków, ZGODNE Z KIERUNKIEM RUCHU WSKAZÓWEK ZEGARA – czyli ruchy w prawo.

 MIŁEJ PRAKTYKI:-)

NAMASTE:-)

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *