asana jogi purvottanasana blat stołu

Pilates – równowaga na dużej piłce. Joga – Purvottanasana (reverse plank)

Deska, pilates z duża piłką. Asany i ćwiczenia wzmacniające najsłabsze punkty ciała.

 

Kontynuujemy nasze wyzwanie :”Niech moc będzie z nami!”. Czyli deski na czas, równowaga na dużej piłce – ćwiczenie ściskanie piłki udami, wzmacnianie grupy mięśni przywodzicieli oraz mięśni głębokich brzucha i dna miednicy.
W pracy w domu masz słabsze dni? Chcesz się ruszyć i wszystko odreagować, a jesteś w mieście, w blokowisku. Boisz się? Ćwicz w domu! I głowa do góry. Ja też unikam teraz długich godzin siedzenia przed komputerem. Dużo w moim życiu się pozmieniało przez epidemię. Można by rzec, że zweryfikowała ona znajomości z ludźmi, pokazując kto pozostał przyjacielem, a kto okazał się absolutnym egoistą. Tak zwykle się dzieje gdy wydarza się coś trudnego. Mocne sytuacje cementują pewne relacje, a inne zrywają, bądź poddają próbie. Nie chcę siedzieć nad projektami. Piszę artykuły i dużo praktykuję jogi,ćwiczę, myślę. Każdy z nas powinien dać sobie szansę nad uwolnieniem mocnych emocji. Aż będziesz mógł spojrzeć z dystansu na wszystko co Cię otacza.

Równowaga na dużej piłce – PILATES

Mój rekord na dziś 18 minut
Poprzedni rekord -12 minut!

JOGA – Purvottanasana (reverse plank) na czas

  • Mój rekord na dziś 8 minut

Pierwszy rekord bazowy – 7 min 10s!

DESKA na dużej piłce

  • Mój rekord na dziś – 1 minuta ( rekord bazowy – od niego liczę coraz dłuższy czas;-P.

 Deska na piłce to pieruńsko trudna rzecz. Majstersztyk. Włączam do wyzwania;-).

 Motywuję Was do sportowego działania w domu.

MOI MILI!

Mamy już:

  •  Purvottanasana – reverse plank – sama, lub z klockiem ściskanym przywodzicielami (dodatkowo mobilizuje też mięsień poprzeczny brzucha do pracy).
  • Równowagę na piłce – ściskanie wewnętrznymi stronami ud (mm.przywodziciele + mięsień poprzeczny + mięśnie dna miednicy – absolutny HIT wszystkich ćwiczeń;-)).
  • Plank w podporze na dużej piłce – mocne ćwiczenie funkcjonalne na niestabilnym podłożu. Od dziś weszło do zestawu z wyzwania:” Niech moc będzie z nami!”.

UWAGA – alternatywa dla sprzętu, lub możliwość jego kupienia.

 Sprzęt, z którym ćwiczę, możecie kupić w internetowych sklepach z dostawą przez kuriera.

 Klocki do jogi możecie zastąpić solidną książką, albo poduszką przy wykonywaniu planka (Purvottanasana – blat stołu;-)).

Zamiast dużej piłki, możecie robić deskę z podparciem przedramion na krześle. Tę wersję zademonstruję następnym razem.

 Ograniczone przemieszczanie się i stresujący okres epidemii, wcale nie oznacza całkowitego poddania się i odpuszczenia sobie regularnej aktywności fizycznej!

Homo sapiens sapiens musi mieć w życiu cel. Wtedy jest w stanie skupić na nim swój umysł, poświęcając mniej uwagi czynnikom stresogennym wszechobecnym wszędzie.

Sport rozładowuje znaczą część stresu. Może nim być joga, pilates, albo zwykły trening biegowy po domu, ogrodzie, połączony z ćwiczeniami funkcjonalnymi;-).

Zapraszam Was do dołączenia się do akcji: “Niech moc będzie z nami!“. Znajdziecie tam wszystkie mini-treningi na czas;-).

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *