asana jogi purvottanasana odwrócona deska

Reverse plank – asana Purvottanasana

Blat stołu, odwrotna deska na czas. Zostań jak najdłużej!

Dziś w ramach akcji :”Niech moc będzie z nami!!!” deska odwrotna, w jodze asana Purvottanasana – blat stołu. Wersja dla początkujących w ugiętymi kolanami, Stopy w liniach kolan na szerokość bioder, lub nieco szerszą. Dłonie pod barkami. Brzuch wciągnięty – pępek do kręgosłupa.

Utrzymuj:

  • aktywny brzuch bez zapadania się w lędźwiach i napięcia w nich;
  • aktywne mięśnie ramion i barków – cały czas odpychaj się od dłoni w górę.

Wyzywam Was do pobijania naszych rekordów. Co 2 – gi dzień optymalnie.
Przystąpcie do wyzwania i róbcie deski. Nastawcie stopper, mierzcie czas.

W asanie pozostajemy do momentu gdy ciało już naprawdę chce wyjść:

  • pośladki opadają w dół miednica i lędźwia – tu puszcza mięsień poprzeczny brzucha.
  • czujesz mocne palenie w mięśniach pleców i tyłów nóg.

Wychodzimy i od razu zatrzymujemy stopper. Najlepiej nagrać krótki filmik komórką i zliczyć z niego właściwy cas pozostawania w asanie.

CEL AKCJI

Wzmocnić mięsień poprzeczny brzucha i mięśnie pleców. Precz z odstającymi łopatkami! Aktywujemy mięśnie w środkowej i górnej części pleców, aktywujemy tricepsy z tyłów ramion, aktywujemy słaby brzuch. Pracujemy nad prostymi, a nie zaokrąglonymi od godzin siedzenia, PLECAMI;-).

Wszystkie filmiki z sesjami na równowagę, na moim drugim blogu tutaj: JOGA NA RÓWNOWAGĘ.

PO PURVOTTANASANA – REVERSE PLANK

Biegamy jeszcze od 15 minut do pół godziny. Po mieszkaniu, balkonie, ogrodzie lub na zewnątrz w masce.

Purvottanasana – reverse plank – wyzwanie

ZAPRASZAM!!!!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *