Vinyasa flow z kółkiem – na lepsza energię, spalanie tkanki tłuszczowej, poprawienie naszej mobilności!

I… na wzmocnienie mięśni brzucha: skośnych zewnętrznych i wewnętrznych, prostego, poprzecznego, ba! mięśni dna miednicy również;-).

Siedzimy w domu a siłownie i szkoły jogi zamknięte. Są zajęcia on-line. Kurierzy jeszcze nam kursują. Aby w pełni skorzystać z zajęć, czy sesji jogi z ulubionym nauczyciele-trenerem, możemy dokupić odrobinę niezbędnego sprzętu. JOGA W CZASACH EPIDEMII.    SIEDZIMY W DOMACH. CZAS ROZRUSZAĆ MIĘŚNIE I STAWY.
DOTLENIĆ MÓZG BY BARDZIEJ WYDAJNIE PRACOWAĆ.

  • KLOCKI do jogi

Szukajcie drewnianych albo korkowych. Są stabilne.

  • KÓŁKO

Sklepy z kółkami (przy okazji znajdziesz tam klocki do jogi;-).

1. www.budujmase.pl
2. www.meder.pl
3. jakamata.pl
4. www.empik.com
5.  trainingshowroom.com

  • ROLKA DO MASAŻU:

Wystarczy med lub standard. Wymasujemy nią całe ciało: nogi, plecy, ramiona.
https://blackroll.com.pl/

Dlaczego mam w domu sprzęt?

KLOCKI

Bo nie da się praktykować i trenować bez sprzętu pomagającego nam w pewnych pozycjach/ asanach, gdy mamy przykurcze określonych grup mięśni, albo gorszy dzień i każdą pozycję niepotrzebnie forsujemy, aż do naciągnięcia więzadeł, przetrenowania mięśni, i kontuzji.

Klocki pomogą przy wygięciach w tył,  bardziej wymagającym treningu równowagi, ćwiczeniu siły ramion czy mięśni brzusznych. Pomogą zachować proste plecy podczas skłonów w jodze: Uttanasana, Prasarita padottanasana (skłon do przodu  z szeroko rozstawionymi nogami), Utthita parsvakonasana – podparcie dłoni. Nie będziesz wtedy nadwyrężał mięśnie pleców (zwłaszcza dolnego odcinka) podczas wyciągania ramion na siłę do maty. MITY: to nie prawda, że klocki stosuje się tylko podczas jogi Iyengar i spokojnych zajęć. Ja stosuje je również podczas dynamicznej Vinyasy na spalanie tkanki tłuszczowej i pobudzenie metabolizmu (zobaczycie na blogu;-).

KÓŁKO

Pomaga w skutecznym rozciąganiu przodów ud, mięśni zginaczy bioder, przedniej taśmy powięziowej (przodu ciała, przykurczonych mięśnie piersiowych większych i mniejszych klatki), w w bardziej pasywnym wzmacnianiu pleców.
Otwiera klatkę piersiową do mostków. Pomaga szybciej przygotować do nich całe ciało. Jest niestabilnym elementem podczas naszej praktyki jogi, dzięki któremu wszystkie asany będą bardziej wymagające i angażujące więcej grup mięśni do pracy, układ nerwowy do ćwiczenia równowagi i koordynacji, oraz poprawiania koncentracji na tym co robimy teraz.

ROLKA

Dzięki niej wykonasz bardzo skuteczny automasaż powięzi całego ciała, bez udziału masażysty. Szybciej zregenerujesz mięśnie po treningu, rozluźnisz napięcia kumulujące się w mięśniach od stresów psychicznych ( sztywność karku, ból i napięcie w lędźwiach, kłucie i ciągnięcie w bokach ud – pasmo biodrowo-piszczelowe, bóle i kłucia po bokach kolan, zakwasy w przodach ud, ciągnięcie w łydkach, ból w okolicach piszczeli, kłujące punkty pod łopatkami, uczucie ciągnięcia w szyi i tępy ból w tyle głowy).

Rolka posłuży nam również do treningu funkcjonalnego równowagi, koordynacji, wytrzymałości, czy siły. Wkrótce zobaczysz trening z rolka na moim blogu w pełnym wymiarze czasowym;-)). Będzie ich bardo dużo.

Przygotuj kółko/ klocki. Zaczynamy sesję!

Joga z kółkiem. Dynamiczna Vinyasa flow!

Namaste!;-)