Mudry, oddech, medytacja. Kurs JOGI SPOKOJU na czasy mniej spokojnie.

Dla Was kochane joginki i jogini. Do praktyki domowej. Tworzę ten post w czasach stanu szczególnej uwagi, bo rozprzestrzeniania się koronawirusa w Polsce. Mam nadzieję, że za jakiś czas zaglądając tu będę się śmiała, że to wszystko już za nami. I możemy swobodnie pracować, chodzić po mieście, latać do kina i na imprezy. Na razie czas rozpocząć praktykę w domu.

Może zabrzmi to dziwnie, ale mam ochotę napisać “Joga w czasach zarazy”…

Sytuacja rozwija się mocno, i będziemy musieli ograniczyć przebywanie w grupach ludzi.
Od dziś nagrywam dla Was wyłącznie  z domu🧘‍♀️. Miejmy nadzieję, że wszystko szybko minie. Oby to były tylko 2 tygodnie.

 W czasach niepokoju praktykujemy w domu Jogę Relaksu.

Specjalnie dla Was uruchamiam kurs asan, oddechu i mudr, które możemy wykonać w domowym zaciszu.

DZIAŁANIE KURSU:

  • Poprawia nastrój,
  • nauczy rozładować stres,
  • odwróci myśli od całej sytuacji,
  • zredukuje uczucie lęku, napięcia, niepokój,
  • wniesie więcej pozytywnej energii w Twoje życie,
  • utrzyma dobrą kondycję, szczupłe ciało oraz dobrze działające stawy i mocne mięśnie.

Zapraszam;-).

SESJA JOGI

Przygotujcie matę, kocyk, poduszki, bawełniany wałek – bolster, być może przyda się nam tez klocek. Znajdźcie wygodny kąt i odłączcie się od “systemu” – Facebooka, Instagrama, komputera…
Przygotujcie ulubione kadzidełko, albo olejki do aromaterapii, takie które Was nie rozpraszają, a dobrze podtrzymują atmosferę ciszy, skupienia, i rozluźnienia.

Jak zacząć?

Zacznij w pozycji siedzącej ( asany w siadzie cz. 2- zobacz jak wyglądają ). Możesz użyć klocków albo wałka, żeby utrzymać komfortowy siad na dłużej ( podstawowe pozycje siedzące  cz.1 ).

Jak ćwiczyć?

Zacznij od łagodnego wyrównania oddechów, wdech / wydech przez nos. Gdy już poczujesz jak oddech nosem jest naturalny i wydłuża się, wykonaj wszystkie 7 MUDR (filmiki), pozostając w każdej 5 minut, i bez przerwy przechodząc do następnej.

Joga w domu

Zaczynamy Pranayamę i MUDRY.

  • Pogłębiaj i wydłużaj oddechy nosem.
  • Pozostawaj w jednej MUDRZE 5 minut.
  • Płynnie przechodź z mudry do następnej mudry.
  • Wyciszaj umysł koncentrując się na oddechu.

1. MUDRA DHJANA – gest medytacji

Zacznij w pozycji siedzącej.

Wykonanie:

  • kładziemy prawa doń na lewej,
  • stykamy końcówki kciuków,
  • w pozycji siedzącej,
  • dłonie na udach, podołku.

Działanie mudry Dhjana:

  • przygotowuje umysł i ciało do medytacji,
  • koncentruje, wycofuje uwagę do wewnątrz, wycisza, skupia na oddechu,
  • niweluje rozkojarzenie i pobudzenie.

 

 2. MUDRA WAJU –  gest powietrza

Kładziemy się do wygodnej pozycji leżącej, najlepiej z bolsterem/duża poduszka pod łopatkami, i klockiem największą/ średnia wysokością pod tyłem głowy.

 Wykonanie:

  • obydwie dłonie,
  •  przyciśnij kciukami palce wskazujące chowając je do wnętrz dłoni.

Działanie:

  • znosi uczucie lęku, niepokoju, zagubienia, wycisza wpływ powietrza u doszy Vata (znosi leki i uczucie odlatywania w przestrzeni),
  • uwalnia od napięć w barkach, ramionach, dłoniach, bóli stawów, napięć w mięśniach od przeciążenia,
  • poprawia szybkość zasypiania.

3. MUDRA CZIN – nieograniczona świadomość


Wykonanie:

  • obydwie dłonie,
  • dotykany końcówka 2 palca pierwszy przegub kciuka,
  • lub kciukiem przyciskamy pierwsza kostkę i paznokieć (wskazującego palca)


Działanie:

  • wprowadza uczucie harmonii i spokoju do umysłu,
  • dostraja do otoczenia,
  • uspokaja,
  • poprawia pamięć.

4. MUDRA SUNJA – gest ciszy

Wykonanie:

  • obydwie dłonie
  • uginamy palce środkowe (3) i przyciskamy kciukami do wnętrz dłoni.

Działanie:

  • wycisza,
  • redukuje wpływ eteru, dominującego u doszy Vata,
  • znosi uczucie osamotnienia i zakorzenia w ziemi (czyli przywraca poczucie stabilizacji wewnętrznej),
  • znosi zawroty głowy, dzwonienie w uszach.

5. MUDRA PRYTHIWI – gest ziemi

 Wykonanie:

  • pozycja leżąca, taka jak do tej pory,
  • albo na moment pozycja siedząca dowolna, żeby odpocząć od leżenia,
  • obydwie dłonie,
  • łączymy opuszki kciuków i 4 palców serdecznych.

Działanie:  

  • bardzo mocno zakorzenia i stabilizuje,
  • przywraca równowagę organizmu oraz działania wszystkich jego układów,
  •  rozwija wewnętrzna równowagę.

6. MUDRA PRANAPANA – gest przyjęcia i odrzucenia

 Wykonanie:

  • pozycja leżąca z wałkiem pod łopatkami i klockiem największą wysokością pod tyłem głowy,
  •  czujemy mocniejsze rozciągniecie w klatce piersiowej,
  • PRAWA DŁOŃ: łączymy opuszki palców 1+2+3, kciuki, wskazujące, środkowe, PRANA MUDRA
  • LEWA DŁOŃ: łączymy opuszki palców: 1 + 3+ 4, kciuki, środkowe, serdeczne – APANA MUDRA
  • koncentracja: na pogłębianiu wdechów i rozciągnięciu w klatce, na długich i szumiących wydechach.

PRANA = energia życia, przyjmowania, wdechu, odżywiania
APANA = energia wydalania, detoksykacji, usuwania, wydechu i wydalania niestrawionych resztek pokarmowych, potu i toksyn z ciała

Działanie:

  • pomaga pogłębiać oddechy,
  • poprawia efektywność oddychania,
  • znosi efekty choroby morskiej, lokomocyjnej i duszności spowodowane stresem.

7. MUDRA BHU – gest dotknięcia ziemi.

Wykonanie:

  • Palce 5, 4, i kciuk (1) ugięte i schowane do wnętrz dłoni.
  • Palce 2 i 3 wyprostowane w znak litery “V”.
  • Oprzyj wnętrza dłoni na kolanach kierując nasze “V” do dołu.

Działanie:

  • wzmacnia pewność siebie w dążeniu do celu,
  • stabilizuje emocje,
  • usuwa brak zdecydowania,
  •  przynosi pewność siebie w miejsce lęku, rozchwiania emocjonalnego, i zagubienia.

Więcej MUDR?

Zobacz na poprzednie kursy Jogi Relaksu;-).

eKSTRA PRAKTYKA;-P

Domowa maść super naturalna. I aromaterapia znosząca stres oraz napięcie emocjonalne.
Domowa maść na mocne paznokcie i piękne, gładkie dłonie tutaj:

Aromaterapeutyczny “GEJZER” na niwelowanie objawów zatkanego nosa. P.S z katarem i tak zostańcie w domu. Gejzer wprowadzi przyjemną atmosferę, poprawi humor i odstresuje;-P.

ŻYCZĘ   WAM   ZDROWIA