KURS: “JOGA – ZAPANUJ NAD STRESEM” – oddech i joga relaksująca po pracy na komputerze – lekcja 10

  
   Dziś usuwamy bóle głowy, uczucie gorąca oraz wszystkie napięcia po długim siedzeniu w pracy przed laptopem. Sesja doskonale sprawdza się w trzydziestostopniowych upałach latem, tuż przed snem, po powrocie do domu, oraz jak chcemy się zwyczajnie odprężyć bez powodu.
Zapraszam Was JOGINI!<3

Sesja

MUDRY:

  • DHYANA MUDRA (WIEDZY)
Wycisza gonitwę myśli, koncentruje umysł na chwili obecnej, uspokaja.
  • PRANA MUDRA (ŻYCIA)
Wzmacnia działanie mudry wiedzy wykonywana bezpośrednio po niej. Wzmacnia układ immunologiczny, wycisza gonitwę myśli. 
  • MAHA-SIRSIA
 W sanskrycie oznacza “wielką głowę”;-D. Schowaj serdeczne palce (obydwie dłonie) do wnętrza dłoni, złącz opuszki kciuków i palców wskazujących oraz środkowych. Małe palce wyprostuj i rozluźnij. Oczy zamknięte. koncentrujesz się na oddechu:  wdech na 4/ wydech na 8 – powinien być dwukrotnie dłuższy niż wdech. Działanie mudry.  Eliminuje napięcia, bóle głowy (migrenowe, związane z zatokami, od stresu). Obniża intensywność natrętnych myśli oraz negatywnych emocji.
  • MURDA NIWELUJĄCY WPŁYW PITTA – ŻYWIOŁU OGNIA
Wkładasz opuszki kciuków w zagłębienie między 4 i 5 palce (serdecznym i małym), w obydwóch dłoniach jednocześnie. Końcówką paznokci naciskając to miejsce, pozostajesz w skupieniu koncentrując się na wydłużonych oddechach. Gest ten niweluje wpływ żywiołu ognia na umysł, emocje i ciało. Wycisza bóle głowy spowodowane gniewem, nagromadzeniem emocji, nawet tych twórczych, odpowiedzialnych za pozostawanie w długotrwałym napięciu bez odpoczynku. Gest niweluje zmęczenie z przepracowania.
  • AM-RI-TZA (odwraca uwagę od ataku paniki – podwyższonego tętna, płytkich oddechów i fali lęków)
Naprzemienne stykanie palców dłoni w dość skomplikowanym układzie, odwraca naszą uwagę od narastającego niepokoju i ataku paniki. Musisz skupić się, żeby w szybkim tempie stykać właściwe palce kolejno po sobie. Wierz mi, Twój umysł wycisza się bardzo szybko;-). MOCNO USPOKAJA. Polecana w menopauzie, bezsenności, przed stresującą rozmową kwalifikacyjną lub egzaminem.


PRANAYAMA:

Oddech kwadratowy – nosem. Zaczynamy WDECH na 4/ WYDECH na 4. Wydłużamy –> WDECH 4 / WYDECH 6 lub 8.

Miłego relaksu! NAMASTE;-)

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *