nauka medytacji

Jesienna nauka MEDYTACJI – sesja I

Lekcja jesiennej medytacji

 PÓŹNA JESIEŃ. Czas wyciszenia. Większego spokoju. Przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia, Sylwestra, czasu gdy możemy nabrać dystansu do codzienności i rytmu naszej pracy. Czas zastanowienia. Być może podsumowania roku, życia, wprowadzenia zmian.Warto troszeczkę zwolnić tempo i wsłuchać się w siebie, w swoje potrzeby, marzenia. Zastanowić się jak możesz wprowadzić pozytywne zmiany do swojego życia. Dobrze wiesz, że aby poukładać sobie wszystko właściwie, musisz znaleźć chwilkę czasu na przebywanie sam ze sobą, wyciszenie gonitwy myśli. Wyłączyć komórę i laptopa. Taki stan spokoju i regeneracji dla umysłu da Ci codzienna praktyka medytacji. Nawet gdy czujesz, że siedzenie a samotności z własnymi myślami jest nieco przytłaczające, bo nie możesz ich wyciszyć, usiedzieć w jednym miejscu, warto uczyć się medytacji STOPNIOWO. POWOLI. Zaczynając od krótkich, dziesięciominutowych sesji. Taką właśnie dzisiaj Ci zaproponuję. Prostą naukę medytacji z moim blogiem. Sesje, które pomogą ci zwolnić, przystopować, nauczą siedzieć w ciszy umysłu, ignorując myśli i wyciszając emocje.
CO DAJĄ MEDYTACJE?
Efekty regularnej praktyki:
  • większy spokój na co dzień;
  • lepsze radzenie sobie z trudnymi sytuacjami oraz szybsze opanowywanie emocji;
  • lepsze zasypianie;
  • wzrost koncentracji;
  • szybsze wstawanie rano (umysł szybciej robi się przytomny;-);
  • lepsza pamięć i skuteczność działania w pracy;
  • większy dystans do Siebie oraz innych ludzi i wpływu ich nastrojów na nas, nasze samopoczucie i działania;
  • umiejętność szybszego wybaczania drugiej osobie;
  • większa świadomość swoich celów i szybsze podejmowanie właściwych decyzji.
   Wpuść trochę słońca do domu, umysłu, codziennej rutyny. Odśwież myśli, emocje, codzienne podejście do pracy. Zmobilizuj mózg do utrzymywania lepszego poziomu koncentracji na co dzień. Daj się ponieść orzeźwiającej sile oddechu, wykorzystując prawidłowe schematy oddechowe (Pranayama) oraz skuteczniej dotleniając mózg i każdą komórkę w ciele.
JAK JE ROZPOCZĄĆ?
  Znajdź odrobinę czasu, trochę przestrzeni. Zapewnij sobie komfort ciszy wyłączając komórkę. Weź ulubioną poduchę i usiądź w dowolnym rodzaju siadu (siad skrzyżny – Svastikasana, siad na piętach – Vajrasana, siad swobodny – Siddhasana, stopy złączone jak do Baddha Konasany) na brzegu poduchy lub bolstera. Zroluj ręcznik i podłóż pod pośladki – siadając na jego krawędzi bardziej kością ogonową. Oprzyj plecy o ścianę, jeśli czujesz, że Cię bolą i musisz mieć podparcie, lecz usiądź w lekko niewygodnej pozycji tak aby nie zasnąć. Dostosuj pozycję do siebie i swoich zwyczajów.
Włącz filmik i powoli dołącz do późnojesiennej praktyki medytacyjno – oddechowej. Kojącej nerwy. Uczącej kontroli oddechu. Wyciszającej emocje. Przygotowującej układ hormonalny i nerwowy do wejścia w prawdziwie śnieżny i przepiękny okres mroźnej zimy.
 Dzisiaj czas na 10 minut Medytacji Spokoju. Praktyka na każdy dzień, każdą porę, każdy czas. Jest prosta. Trwa krótko. Koi umysł, wycisza emocje i uczy koncentrować się na oddechu. Stopniowo wyciszasz myśli, słysząc tylko spokojny rytm i szum własnego oddechu. Wykonuj ją zawsze gdy chcesz się uspokoić albo skoncentrować.

PRAKTYKA

PROSTA. KRÓCIUTKA. DLA KAŻDEGO;-)
 
NAMASTE;-)

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *